Θέση ισχύος αποκτά και πάλι η Ελλάδα στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα.




Δυναμώνει και πάλι η Ελλάδα σε έναν παραδοσιακό τομέα γι’ αυτήν, το ναυπηγοεπισκευαστικό, που όμως οι ακουσίως κι εκουσίως εσφαλμένες επιλογές όλων των κυβερνήσεων της Μεταπολίτευσης, αλλά και η ξεροκεφαλιά των συνδικαλιστών του κλάδου είχαν καταδικάσει σε σχεδόν πλήρη αφανισμό. Για πολλά χρόνια ήμασταν μάρτυρες λουκέτων ή στην καλύτερη μακράς παύσης εργασιών, στα ναυπηγεία. Η αρχή είχε γίνει με τη Χαλκίδα, ακολούθησε ο Σκαραμαγκάς, έπειτα η Σύρος και η Ελευσίνα.

Και ξαφνικά, εμφανίζεται η κινεζική COSCO που αγοράζει τον ΟΛΠ (51% των μετοχών) και την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, εκσυγχρονίζει λιμάνι και ναυπηγείο και με το τελευταίο απόκτημα να μετρά ήδη 24 ώρες στο Πέραμα, το οποίο δεν είναι άλλο από τη νέα μεγάλη πλωτή δεξαμενή «Πειραιάς ΙΙΙ» των 84.239 τόνων ολικής χωρητικότητας που αγόρασε έναντι 23.835.000 ευρώ και κατασκευάστηκε στην Cosco SH (Dalian) Shipyard Co. H δεξαμενή θα χρησιμοποιείται στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (ΝΕΖ) και έρχεται να προστεθεί στις άλλες δυο πλωτές και δυο σταθερές (πέτρινες) δεξαμενές που διαθέτει ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά.

Η δεξαμενή ωφέλιμου μήκους 240 μέτρων, πλάτους 45 μέτρων, βάθους 18 μέτρων και ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων έφτασε με το πλοίο βαρέων μεταφορών «Xin Guang Hua», επι του οποίου παρέμεινε και το πρωινό της Δευτέρας. Προσωρινά θα αγκυροβολήθεί πλησίον του ανατολικού προβλήτα της ΝΕΖ αλλά θα προσδεθεί οριστικά στις σχετικές υποδομές που έχουν κατασκευαστεί στον δυτικό προβλήτα της ΝΕΖ.

Πλέον στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος (ΝΕΖ) θα λειτουργούν πέντε δεξαμενές: τρεις πλωτές, οι «Πειραιάς I» και «Πειραιάς ΙII» στον δυτικό προβλήτα και η Πειραιάς II στον ανατολικό προβλήτα, όπως και δυο μόνιμες (“πέτρινες”) δεξαμενές.


Αναλυτικά:

1. Την Πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς I» για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 40.000 τόνων, 202μ μήκος, 31μ εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 15.000 τόνων.

2. Την Πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς IΙ» για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 7.000 τόνων, 113μ μήκος, 18,5μ εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 4.000 τόνων.

3. Την νέα Πλωτή δεξαμενή Περάματος «Πειραιάς IΙΙ» μήκους 240 μέτρων, πλάτους 45μ., βάθους 18 μ. και ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων

4. Μόνιμη μεγάλη δεξαμενή Ακτής Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 15.000 τόνων, 150μ μήκος και 21μ εσωτερικό πλάτος.

5. Μόνιμη μικρή δεξαμενή Ακτής Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 3.000 τόνων, 90μ μήκος και 13,5μ εσωτερικό πλάτος.

Η επένδυση εντάσσεται στο πρόγραμμα δεσμευτικών επενδύσεων που υλοποιεί η Cosco στα πλαίσια της συμφωνίας για την απόκτηση του 67% (51% + 16% με το πέρας των επενδύσεων) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Από την άλλη, η Σύρος βρίσκει τη λύση στο πρόσωπο του Πάνου Ξενοκώστα, ο οποίος όχι μόνο θα εξυγιάνει το Νεώριο, αλλά θα το βάλει και σε τροχιά ανάπτυξης με νέα σχέδια, υπηρεσίες και στρατηγικές. Στα μεγάλα ατού των Ναυπηγείων Σύρου είναι η πλωτή δεξαμενή “Βιολάντω Γουλανδρή” κατηγορίας Panamax / New Panamax (η μεγαλύτερη στην Ελλάδα), 75.000 τόνων, ολικού μήκους 230 μέτρων, πλάτους 35 μέτρων, δυνατότητας εξυπηρέτησης πλοίων ολικού μήκους έως 245 μέτρα και πλάτους έως 32,4 μέτρα. Φέρει δύο γερανούς των 10 τόνων καθώς και έναν των 10 τόνων. Η διαδικασία άντλησης του έρματος για την βύθιση ή την ανάδυση της διαρκεί 160 λεπτά.

Συμπερασματικά:

1. Ο ερχομός της νέας μεγάλης πλωτής δεξαμενής για την COSCO και τον ΟΛΠ σημαίνει πως το Νεώριο αποτελεί πλέον υπόθεση ενός και βαίνει σε ήρεμα και ασφαλή νερά.
2. Ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα επανεκκινείται και με τα σωστά βήματα θα λάβει τη θέση ισχύος που του αξίζει.

Πηγή: kathimerini.gr
Επεξεργασία: Ανάργυρος Δεναξάς